
Komunikacja interpersonalna – sztuka skutecznego porozumiewania się i rozwiązywania konfliktów
Komunikacja interpersonalna towarzyszy nam w każdym aspekcie naszego życia. Komunikujemy się mimowolnie, czy tego chcemy czy nie zawsze wysyłamy jakiś przekaz – jeśli nie za pomocą słów to poprzez „mowę ciała”. Komunikacja interpersonalna ma bezpośredni wpływ na wszelkie nasze działania indywidualne czy tez grupowe. Dlaczego jest tak istotne by w prawidłowy sposób komunikować się z innymi?
Obecnie kładzie się ogromny nacisk na szkolenia techniczne pracowników, ale jeśli nie zapoznają się z podstawami komunikacji, będą popełniać błędy w przekazie tych szkoleń i nie będą ich praktykować w firmie. Muszą skutecznie przekazywać informacje, w przeciwnym razie będą narażeni na rozczarowanie i odrzucenie przez innych. Umiejętność wyrażania swojej opinii jest równie ważna co umiejętność słuchania gdyż obydwa te czynniki dyktują sukces w rozmowie.
Umiejętny sposób komunikowania się ma fundamentalny wpływ na sukces w życiu zawodowym jak i prywatnym. Przez nieodpowiednią komunikację powstają niejednokrotnie konflikty, które mogą zdezorganizować pracę. Trudno ich uniknąć nawet w sprawnie działających organizacjach, mimo to odpowiednio potraktowane mogą wspomóc pomysłowość jej członków. Zespoły produkcyjne są narażone na ryzyko wystąpienia konfliktów w nie mniejszym stopniu, niż inne organizacje. Zdolność do szybkiego i skutecznego reagowania na pojawiające się problemy komunikacyjne w zespole – rozwiązywania ich oraz unikanie kolejnych to sztuka, potrzebna każdemu przełożonemu w zespole. Konflikty rozwiązane w sposób konstruktywny mogą stanowić okazję do rozwoju poprzez naprawę dostrzeżonych dzięki nim błędów.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji istotnych dla realizacji celów biznesowych, m.in. poznanie tajników komunikacji w zakresie jej zasad, barier oraz pułapek. Poznanie technik na skuteczne przekazywanie informacji i jej odbieranie, a także skutki i przyczyny nieprawidłowej komunikacji zarówno w relacjach indywidualnych jak i w zarządzaniu grupą ludzi. W szkoleniu zawarte będę aspekty komunikowania się z tzw. „trudnym klientem” niezależnie czy jest on współpracownikiem czy osobą zewnętrzną, oraz zapobiegania powstaniu konfliktów i ich rozwiązywania. Uczestnicy szkolenia nabędą prawidłowy schemat reagowania w sytuacjach konfliktowych, wykształcą zdolność do ucinania sporów, analizowania tych zażegnanych i wyciągania wniosków, służących poprawie jakości pracy w zespole.
Do kogo kierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą doskonalić swoją komunikację w kontaktach biznesowych, mają ciągły kontakt z klientami zewnętrznymi jak i wewnętrznymi. Chcą zwiększyć i poprawić jakość komunikacji w zespole pracowniczym oraz znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji i konfliktów wynikających z nieprawidłowej komunikacji.
Data szkolenia:
22.06.2022
Czas szkolenia:
9.30-15.30
Miejsce szkolenia:
EcoMS Consulting Sp. z o.o.
Wrocław 101
ul. Piłsudskiego 101
50-016 Wrocław
Trener:
Anna Praska
Absolwentka Wydziału Finansów i Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Dyplomowany Trener Biznesu, wykładowca wyższych uczelni w zakresie komunikacji, sprzedaży i zarządzania jakością. Posiada czternastoletnie doświadczenie sceniczne oraz jest współautorką publikacji literacko- poetyckich. W EcoMS Consulting odpowiada za prowadzenie szkoleń z zakresu rozwijania indywidualnych cech człowieka, takich jak komunikacja interpersonalna, czy negocjacje. Obecnie Ania zaangażowana jest w rozwój i wdrażanie programu coachingu dla audytorów wewnętrznych i liderów. Jej hobby to sport i rozwój osobisty. Prywatnie spełnia się jako mama małej artystki
Więcej informacji o trenerach
Program szkolenia:
- budowanie kontaktu – od czego zależy prawidłowe nawiązanie współpracy z drugą osobą,
- poznanie podstawowych błędów komunikacyjnych, w jaki sposób powstają oraz jak z nimi walczyć,
- modelowanie nastawienia i poznanie różnic w sposobie komunikowania się,
- bariery komunikacyjne i wynikające z nich konsekwencje,
- poznanie swoich słabych i mocnych stron oraz umiejętność wykorzystania silnych stron w komunikacji z innymi,
- poznanie tajników mowy niewerbalnej i redukowanie stresu w trudnych sytuacjach,
- poznanie typów osobowościowych i charakterystyczne dla nich potrzeby oraz sposoby reagowania na sytuacje konfliktowe,
- kształtowanie wiedzy praktycznej na temat strategii rozwiązywania konfliktów,
- kształtowanie umiejętności doboru i zastosowania odpowiedniej strategii lidera w sytuacji konfliktowej, skutecznego kończenia konfliktów.
Rozwiń pełny program
Koszt szkolenia:
800 zł netto/os.
700 zł netto/os. – dla klientów ESQULA