Skuteczna komunikacja interpersonalna

Komunikacja interpersonalna jest podstawą naszych relacji z drugim człowiekiem. Każdy z nas codziennie porozumiewa się z wieloma ludźmi robiąc to w sposób świadomy lub nieświadomy. Jest to jedna z ważniejszych i oczywistych umiejętności. Jesteśmy przekonani, że wszystko to, co mówimy, dociera do naszego rozmówcy w zgodzie z naszą intencją. Dopiero, gdy pojawiają się trudności lub konflikty, zastanawiamy się, jak to się stało, że zostaliśmy niewłaściwie rozumiani. Wtedy okazuje się, że porozumiewanie się z drugim człowiekiem jest trudną i złożoną sztuką!

Niezakłócona komunikacja w miejscu pracy wpływa nie tylko na zintegrowanie pracowników, ich prawidłowe relacje z przełożonymi, ale także na realizację celów organizacji. Dlatego komunikacja jest tak ważnym procesem w naszym życiu.

Celem szkolenia jest:

  • zidentyfikowanie własnego stylu komunikowania,
  • poznanie typów sensorycznych, temperamentów,
  • zapoznanie się z technikami i zasadami prowadzenia skutecznej komunikacji w zespole,
  • rozpoznanie, co wpływa pozytywnie a co negatywnie na proces komunikacji,
  • nabycie umiejętności, jak unikać błędów oraz jak eliminować bariery komunikacyjne,
  • nabycie umiejętności w prowadzeniu trudnych rozmów i rozwiązywaniu konfliktów,
  • poznanie różnych sposobów przekazywania informacji.

Uczestnicy:

Prezentowane szkolenie jest skierowane do wszystkich liderów (wraz z podległymi zespołami), osób pełniących obowiązki pełnienia funkcji tzw. „właścicieli procesów” do pracowników etatowych włącznie.

Program szkolenia

  • Podstawy komunikacji:
    • elementy procesu komunikacji
    • opis procesu komunikacji
    • podział komunikacji interpersonalnej
    • funkcje komunikacji
  • Co pomaga a co przeszkadza w komunikacji:
    • metody aktywnego słuchania, czyli słuchanie czy słyszenie
    • przeszkody w komunikowaniu się
    • zasady przezwyciężania barier komunikacyjnych
  • Komunikacja niewerbalna:
    • czym jest komunikacja niewerbalna
    • jak pracować z własnym ciałem, by wesprzeć naszą komunikację
    • jakie dajemy sygnały innym
  • Zrozumieć siebie, czyli jacy jesteśmy i dlaczego:
    • ocena potencjału sensorycznego
    • typy osobowości wg Hipokratesa
    • jak pracuje nasz mózg i dlaczego w taki sposób
  • Komunikacja asertywna, jako podstawowe narzędzie kierowania:
    • cztery typy zachowań
    • na czym polega asertywność
    • zasada budowania komunikatów asertywnych
    • do czego prowadzi brak asertywności
  • Skuteczna komunikacja, jako podstawowe narzędzie kierowania:
    • komunikaty „Ty” i „Ja”
    • język „reaktywny” i „proaktywny”
    • konstruktywna krytyka
    • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
  • Manipulacje a kierowanie:
    • techniki i rodzaje manipulacji
    • jak uchronić się przed manipulacją
    • manipulowanie a wywieranie wpływu

Czas trwania szkolenia

Zakres i tematyka szkolenia dobierana jest w zależności od potrzeb uczestników i obejmuje jeden dzień szkoleniowy (8 godzin lekcyjnych).

Terminy

Sprawdź w kalendarzu na kiedy zaplanowano najbliższe szkolenie otwarte.

Szkolenie nie jest obecnie zaplanowane? Napisz do nas!