Skuteczna komunikacja interpersonalna

Dobra komunikacja nie jest celem samym w sobie. Celem jest bowiem skuteczne przekazywanie informacji, a szybka i skuteczna informacja, to klucz do sukcesu w biznesie. Poza środkami komunikacji, składa się na to jeszcze wiele czynników, choćby poprawne formułowanie, czy selekcja informacji. Nic nam po najskuteczniejszych środkach przekazywania informacji, gdy ona sama będzie nic nie warta / fałszywa czy niezrozumiała. A więc używanie naprawdę dobrych słów, w odpowiednich miejscach i w dobrym czasie, jest sztuką o wiele ważniejszą od nawet najbardziej wyszukanych technologii i sposobów komunikacji. Nie będziemy się dobrze komunikować, jeżeli nie będziemy mieć otwartych umysłów. Komunikować będziemy się zawsze, wiec warto pracować nad sobą i poszerzać swoją wiedzę w tym obszarze.

Celem szkolenia jest:

  • poznanie czym jest komunikacja oraz jakie pełni funkcje
  • poznanie elementów procesu komunikacji
  • poznanie jakie są rodzaje komunikacji
  • poznanie jakie są popełniane błędy w komunikacji
  • poznanie metod aktywnego słuchania
  • asertywność w komunikacji
  • poznanie czym jest komunikacja niewerbalna
  • nabycie umiejętności do technicznego przygotowanie się do procesu komunikacji
  • nabycie umiejętności w prowadzeniu trudnych rozmów i rozwiązywania konfliktów

Zdobyte umiejętności:

Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili przygotować się w odpowiedni sposób do procesu komunikacji. Uczestnik będzie mieć świadomość, jak ważna jest poprawna komunikacja, co ją wspiera a jakie elementy są uznawane za błędy. Uczestnik pozna metody odpowiedniego budowania komunikatów.

Uczestnicy:

Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą poprawić swoją komunikację w codziennej pracy zawodowej, gdzie mają duży kontakt z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.

Program szkolenia

  • Wykorzystanie poprawnej komunikacji
    • praca z klientem
    • trudny klient, czyli jak sobie z nim radzić
    • jak prowadzić rozmowy telefoniczne z klientem
    • jak budować komunikaty
    • asertywność w komunikacji
  • Komunikacja niewerbalna
    • czym jest komunikacja niewerbalna i jak ją można podzielić
    • jak pracować z własnym ciałem, by wesprzeć naszą komunikację
    • jakie dajemy sygnały
    • manipulacji
  • Podstawy komunikacji
    • elementy procesu komunikacji
    • opis procesu komunikacji
    • podział komunikacji interpersonalnej
    • funkcje komunikacji
  •  Co pomaga a co przeszkadza w komunikacji
    • metody aktywnego słuchania, czyli słuchanie czy słyszenie
    • przeszkody w komunikowaniu się
    • zasady przezwyciężania barier komunikacyjnych
  • Stres a komunikacja
    • jak poradzić sobie ze stresem
    • sposoby na rozluźnienie
    • jak wprowadzić zmiany

Czas trwania szkolenia

Zakres i tematyka szkolenia dobierana jest w zależności od potrzeb uczestników i obejmuje jeden dzień szkoleniowy (8 godzin lekcyjnych).

Terminy

Sprawdź w kalendarzu na kiedy zaplanowano najbliższe szkolenie otwarte.

Szkolenie nie jest obecnie zaplanowane? Napisz do nas!